Cuprins Caută

Trenul Regal

Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari.

Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano . Din păcate, el este livrat României și intră în serviciul Casei Regale a României la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand care, astfel nu se poate bucura de el.  Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea.

Trenul Regal a fost inițial folosit la realizarea vizitelor de Stat din țările vecine, la vizitarea comunităților urbane și rurale. De atunci încoace, el a fost în permanență un mijloc de a face legătura între Coroană și comunitățile locale, dar și un simbol al statului român.

În anii 1940, Regele Mihai, alături de Regina Elena, a folosit Trenul Regal în foarte multe ocazii. Al Doilea Război Mondial a făcut ca Suveranul, alături de Regina-mamă, să petreacă nenumărate clipe alături de oameni, de comunități, de familii românești.

Trenul este compus din cinci vagoane : Vagonul Sufragerie, Vagonul Regelui, Vagonul Reginei, Vagonul Invitaților și Vagonul Casei MS Regelui.
Vagon Sufragerie este compus din două spații : sufrageria propriu-zisă cu o  capacitate de 24 locuri la masa și salonul cu 12 locuri. Sufrageria este folosită  pentru dineurile oficiale sau ca spațiu pentru primirile protocolare. Salonul este folosit ca anticamera pentru sufragerie sau pentru întruniri.

Pentru prima oară după anul 1948, Familia Regală a călătorit cu Trenul Regal, pentru a participa la ceremonii de importanță pentru întreaga societate românească. Astfel, la 14 octombrie 2012 Principesa Moștenitoare și Principele Radu au efectuat o vizită de două zile cu mari semnificații pentru Familia Regală și pentru dezvoltarea statului român modern. Celebrarea a nouăzeci de ani de la Încoronarea de la Alba Iulia a reunit, în jurul simbolului Coroanei, întreg spectrul politic românesc.

Prima parte a călătoriei regale a trenului a avut un caracter privat dar a fost destinată omagierii activității mai  multor membri fideli ai Casei Majestății Sale precum și a unor apropiați colaboratori. Luni, 15 octombrie, Trenul Regal a pornit din gara Blaj spre Alba Iulia la ora 10.45. Ceremoniile au debutat cu sosirea Trenului Regal pe prima linie a Gării Alba Iulia, întocmai ca în ziua de 15 octombrie 1922. Acolo, membrii Familiei Regale au fost întâmpinați de autoritățile locale și de reprezentanți ai Armatei României, aidoma zilei de acum 90 de ani.

 

Castelul Regal de la Săvârșin

Castelul Peleș

Palatul Elisabeta

×

Căutare